خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ترفندهایی که از سرقت اطلاعاتمان در فضای وب جلوگیری می کند

ترفندهایی که از سرقت اطلاعاتمان در فضای وب جلوگیری می کند

ترفندهایی که از سرقت اطلاعاتمان در فضای وب جلوگیری می کند

برای هیچ کسی ردیابی و سرقت اطلاعاتش امری خوشایند محسوب نمی شود ولی زمانه ما، عصر تکنولوژی و ارتباطات است. ما قادر نیستیم بدون بهره گیری از این‌ ابزارها زندگی ایده آلی داشته باشیم بنابراین باید بیاموزیم که چطور به ضرر خود عمل نکنیم. گوگل و فیسبوک اطلاعات ما را به شرکت‌های تبلیغاتی می‌فروشند. این شرکت‌ها با بهره گیری از اطلاعات متداول نیازهای ما را برآورد کرده و بر طبق آن تبلیغات می کنند. ولی در برابر این مسئله چه کاری از ما برمی آید؟

از اطلاعات خود مراقبت کنیم

 چیزهایی مثل حفظ کردن و به یاد داشتن پسوردها به وسیله حافظه گوشی موبایل یا حساب کاربری گوگل ابداٌ ممنوع. چرا که امنیت اطلاعات شخصیمان پایین می‌آید. چنانچه با جیمیل به حساب‌های گوگل خود وارد می شویم باید گفت که بیشتر از حد تصورمان گوگل از اطلاعات ما باخبر است مثل موضوعاتی که در گوگل جستجو می‌کنیم. پیشنهاد می شود گزینه حذف خودکار تاریخچه گوگل را فعال نمایید. اغلب بعد از فهمیدن این موضوع این پرسش برای ما پیش می آید که اطلاعاتمان به کار چه کسی می‌آید! ولی باید بگوییم ما تا وقتی دلواپس اطلاعات خصوصی خود نیستیم که درون موبایل و لپ‌تاپ خودمان قرار گرفته باشد.

گوگل اطلاع دارد کجا هستید

 شما به صورت آنلاین به طور کامل قابل ردیابی هستید، مثل: مسیرهایی که با بهره گرفتن از گوگل مپ دنبال می‌‎کنیم و جاهایی که بیشترین ساعت‌ خود را در آنجا سپری می کنیم مثل خانه، سر کار و غیره. سعی کنید که فقط در مواقع لازم و ضروری، مکان یابی موبایل خود را روشن نمایید و تا جایی که مقدور است از روشن گذاشتن اینترنت موبایل در موارد غیر ضروری پرهیز کنید.

استفاده از وای‌فای رایگان اما به چه قیمتی؟

خیلی از مکان‌های عمومی به وای‌فای رایگان مجهز شده اند. بیشتر این اینترنت‌های رایگان، حتی اگر جهت اتصال نیازمند رمز عبور باشند نیز از اطلاعات شخصی ما کپی برداری خواهند کرد، مثل : عکس‌ها و فیلم‌های دانلود شده و نیز آپلو شده ما، پیام‌هایی که می فرستیم و .... پس خوب است که از وای‌ فای‌های عمومی استفاده نکنیم.

ورود با حساب گوگل یا فیسبوک

هرگز جهت ورود به حساب‌های کاربری جدیدتان از حساب فیسبوک و گوگل خود استفاده نکنید زیرا به آنها این اجازه می‌دهید که در سایر وبسایت‌ها هم شما را تحت نظر بگیرند.برای هر کدام از حسابهای کاربری جدید خود یک ایمیل جداگانه ایجاد کنید تا در صورتی که مسئله فاش شدن اطلاعات برای شما اتفاق افتاد، بتوانید تشخیص دهید که از کدام یک باید شکایت نمود . بعضی از وبسایت‌ها مثل سایتهای بانکی، شماره حساب راکاملا ایمن ذخیره می‌کنند ولی با ربط دادن حساب گوگل یا فیسبوک، اطلاعات حساب بانکی خود را هم در اختیار آنها می گذارید.

منبع/ ایرنا


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده