خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه به جای سختکوشی بی ثمر هوشمندانه کار کنیم؟

چگونه به جای سختکوشی بی ثمر هوشمندانه کار کنیم؟

چگونه به جای سختکوشی بی ثمر هوشمندانه کار کنیم؟

چگونه می‌توانیم در کسب و کار خود موفق عمل نماییم ولی به کار اعتیاد پیدا نکنیم؟ میان سخت کار کردن و هوشمندانه عمل نمودن تفاوت‌های بسیاری هست. اشخاصی که در زندگی خود با هوشمندی کار می‌کنند، نه تنها به موفقیت‌های خوبی دست می یابند، بلکه بهره‌وری بالاتری هم دارند و اعتیاد به کار پیدا نمی کنند. جهت جلوگیری از دچار شدن به اعتیاد به کار و به منظور هوشمندانه کار کردن به موارد زیر توجه نمایید:

برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید نه پر کردن ساعت کاری

چنانچه فکر می‌کنید هر قدر ساعات زیادتری کار کنید، به نتیجه بهتری دست می یابید، سخت اشتباه می کنید. سخت کوشی پسندیده است اما در عوض توجه به ساعت کاری، روی دست یافتن به اهداف کاری تمرکز کنید. اضافه کاری بیش از اندازه اما بدون فکر شما را به هیچ جای مثبتی نمی‌رساند. شما باید با هوشمندی برای ساعات کاریتان برنامه ریزی درستی در نظر بگیرید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

اولویت ها را مشخص کنید

یکی از اشتباهات رایج در اشخاص مبتلا شده به اعتیاد کاری، معلوم نکردن اولویت‌های کاری می باشد. کارهای اولویت دار هر روز خود را معین کنید. در انتهای روز حساب کنید تا چه اندازه مطابق با الویت‌های کاری خود جلو رفته‌اید.

تفویض درست کارها را یاد بگیرید

یکی از مسائل مهم در مورد بهره وری، یادگرفتن شیوه صحیح سپردن مسئولیت‌ها است. لیستی از اموری که می‌توانید به بقیه بسپارید فراهم نمایید. با انتخاب صحیح، می‌شود کارها را به شخص توانایی سپرد و وقت خود را آزاد کرد. در این حالت وقت بیشتری جهت رسیدن به کارهای اصلی در اختیار شما قرار دارد.

برای کارها و مسئولیت‌های خود محدودیت زمانی معین کنید

اگر عادت کرده‌اید که همه روز را کار کنید، برای کارها حتما محدودیت زمانی معین کنید. در ابتدا شاید کمی دشوار به چشم بیاید، اما تعیین کردن محدودیت زمانی برای امور به سازماندهی بهتر کارها یاری می‌رساند و از تلف شدن انرژی شما جلوگیری می‌‌کند. وقت خود را با هوشمندی مدیریت نمایید.

از منابع موجودتان به خوبی استفاده کنید

به خوبی از ابزارها و نرم افزارهای مدیریتی بهره ببرید. به منظور بهینه سازی کار و صرفه جویی در وقت ، این ابزارها خیلی یاری رسان هستند.

استراحت کنید

پس از انجام دادن کارهای خود، استراحت نمایید. زمانی را به منظور استراحت خودتان اختصاص بدهید تا انرژی مورد نیاز جهت ادامه کار را در اختیار داشته باشید. ورزش و پیاده روی هم خیلی مهم هستند و به بالا بردن بهره وری در محیط کار یاری می رساند.

منبع- دیجیاتو

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده