خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» عادتهای اشتباه در استفاده از موبایل که به سلامتی ما لطمه وارد می کند

عادتهای اشتباه در استفاده از موبایل که به سلامتی ما لطمه وارد می کند

عادتهای اشتباه در استفاده از موبایل که به سلامتی ما لطمه وارد می کند

۱- خوابیدن با موبایل

موبایل در واقع یک فرستنده و گیرنده ی امواج الکترومغناطیس می باشد. و این مسئله به این معنا می باشد که از گوشی امواج رادیویی منتشر می شود. هر چند هنوز به اثبات نرسیده ولی پژوهشها در مورد اثرات احتمالی این امواج بر روی مغز انسان پس از قرارگرفتن زمان زیادی در معرض آن ها، ادامه دارد. چنانچه نمی توانید موبایل خود را خاموش کنید یا در اتاق دیگری بگذارید آن را روی حالت پرواز قرار دهید.

۲- قرار گرفتن در معرض نور آبی به مدت طولانی

یکی دیگر از دلایل لزوم دور نگه داشتن موبایل در هنگام خواب، نوری می باشد که از صفحه ی گوشی ساطع می شود و موجب سرکوب ملاتونین در بدن ما می گردد، یعنی همان هورمونی که چرخه خواب ما را تنظیم می کند. این نور آبی موجب سردرد شده و مشکل بینایی هم برای شما به وجود می آورد. باید شب ها نور صفحه موبایل خود را کمتر کنید و فیلتر نور آبی را نیز فعال نمایید.

۳- استفاده از تلفن همراه با آنتن ضعیف

زمانی که آنتن موبایل ضعیف می باشد، در حقیقت به این معناست که موبایل شما در حال فرستادن سیگنالی قوی تر به عنوان یک فرستنده می باشد و هر مقدار که انرژی زیادتری از موبایل شما ساطع شود، لطمه بیشتری به سلامتتان وارد خواهد کرد. پزشکان توصیه نموده اند در زمانهایی که آنتن موبایل ضعیف است، در عوض موبایل از تلفن ثابت استفاده نمایید و یا اینکه موبایل را تا جایی که ممکن است از خودتان دور نگه دارید. به علاوه ضعیف بودن آنتن موجب داغ شدن گوشی هم می شود که این مسئله نیز خطر دارد.

۴- در تماس نگه داشتن مداوم تلفن همراه با پوست

پژوهشهای بسیاری در مورد ارتباط بین استفاده از موبایل و بروز سرطان به خصوص در باره سیگنال های فرستاده شده آن ها انجام شده است. این سیگنال ها نزدیک به ۹۰۰ مگاهرتز هستند و موبایل را داغ می کنند. هر دفعه که موبایل را به بدنتان نزدیک می کنید، پوست کمی از گرمای آن را جذب می کند. تا جایی که ممکن است در زمان صحبت با گوشی از یک هدست استفاده نمایید که از تماس آن با خودتان جلوگیری کند. در صورتی که از گوشی موبایل استفاده نمی کنید، آن را از خود دور کنید تا کمتر در معرض آن باشید.

۵- نامناسب بودن وضعیت بدن در هنگام استفاده از تلفن همراه

استفاده کردن از موبایل موحب وارد شدن صدماتی به انگشت شست مانند بروز تاندونیت (التهاب تاندون همراه با پارگی‌ های میکروسکوپی) می شود. صدمه دیگر تکست نک (Text Neck) می باشد که در مورد مشکلات گردنی ناشی از کار با موبایل به کار می رود. زمان کار با موبایل، وقتی گردنتان را برای نگاه کردن به صفحه ی گوشی خم می کنید، مهره های گردنی تحت فشاری وافع می شوند که به مرور زیادتر می شود.

در گذر زمان، گردن زیر بار وزنی قرار می گیرد که ممکن است ۵ برابر بیشتر از وزن واقعی سر باشد. این موضوع موجب گردن درد شده و ناهنجاری در فرم بدن ایجاد می کند. پس موبایل را در همان ارتفاع چشم هایتان گرفته و گردنتان را تا حد امکان صاف نگه دارید.

منبع/ روزیاتو


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده