خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» عادتهای غلطی که باعث ایجاد سنگ کلیه در بدن می شود

عادتهای غلطی که باعث ایجاد سنگ کلیه در بدن می شود

عادتهای غلطی که باعث ایجاد سنگ کلیه در بدن می شود

سنگ کلیه از جمله بیماریهای شایع در کشورمان است که بخش قابل توجهی از آن در میان افراد به خاطر سبک زندگی اشتباه رخ می‌دهد. افزون بر سبک زندگی نادرست، دلایل محیطی و وراثت هم در به وجود آمدن این بیماری تاثیر دارد. دچار شدن به این بیماری غالبا فرد را با دردهایی سخت و طاقت فرسا روبرو می‌کند. درد شدید در پهلو، حالت تهوع و استفراغ، نیاز مداوم به دستشویی رفتن و ... از نشانه های وجود سنگ کلیه در بدن هستند.

برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه باید از دلایل ابتلا به آن مطلع بود. ۸ علت مهم که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند عبارتند از:

مصرف نوشابه: اگر گمان دارید نوشیدن نوشابه به هضم غذا کمک می کند، باید بگوییم در اشتباه هستید. طبق یافته های علمی، فروکتوزی که در این نوشیدنیها وجود دارد موجب افزایش خطر ابتلا به این بیماری می شود. مصرف روزانه یک قوطی نوشابه باعث افزایش خطر ابتلا به این بیماری تا ۲۳ درصد می شود.

خوردن زیاده از حد گوشت: این مورد موجب بالا رفتن اسید اوریک بدن شما می شود و خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد. افرادی که گیاه خوارند یا زیاد ماهی می خورند، ۳۰ تا ۵۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به این بیماری می باشند.

مصرف زیاده از حد مکملهای ویتامین سی: طبق پژوهشهای اخیر، مکمل های ویتامین سی در زمره علل ابتلا به سنگ کلیه می باشند. افرادی که بیشتر از ۷ مکمل ویتامین سی در هفته استفاده می کنند، بیشتر در معرض مبتلا شدن به این بیماری قرار می گیرند. البته باید گفت هیچ ارتباطی میان غذاهای طبیعی دارنده از این ویتامین و مبتلا شدن به سنگ کلیه نیست.

دریافت ناکافی مرکبات: مرکبات دارای سیترات می باشند و خطر دچار شدن به سنگ کلیه را پایین می آورند. افزایش لیمو به آب آشامیدنی، روشی ساده جهت جلوگیری از مبتلا شدن به سنگ کلیه است.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

مصرف کم کلسیم: اغلب مردم اینگونه فکر می کنند که کاهش مصرف کلسیم موجب پایین آمدن خطر ابتلا به سنگ های کلیوی است. این نادرست است زیرا طبق نتایج پژوهشها، اشخاصی که رژیم های کم کلسیم دارند، بیشتر دچار سنگ کلیه می شوند.

خوردن بیش از اندازه سبزیجات تیره رنگ: این سبزیجات سرشار از ماده ای به نام اگزالات است که خوردن آن خطر ابتلا به سنگ کلیه را بالا می برد. در صورتی که قبلا سنگ کلیه داشتید، از این سبزیجات کمتر میل کنید.

کم آبی بدن: نخوردن کافی آب احتمال ابتلا به سنگ کلیه را بالا می برد. مطمئن باشید که دست کم ۲ لیتر مایعات در طول شبانه را می نوشید.

مصرف بیش ار حد نمک: مصرف زیاده از حد نمک موجب بالا رفتن میزان کلسیم دفع شده به وسیله کلیه می شود و خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد. بیشتر نمک استفاده شما توسط ما در غذاهای فراوری شده پنهان گشته است.

منبع/ ایرنا


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده